Poznati automobili: Renault Espace za Sašu Petrovića

Glumci, režija, scenarij, pa specijalni efekti i sva ostala čudesa igraju veliku ulogu u historiji filma i televizije. Ali ponekad su automobili sjajno birani skoro kao i filmske zvijezde. Ovo je priča o Renaultu Espace iz filma ''Teško je biti fin''.

Autor: Amer Obradović

Saša Petrović je bio sjajan glumac, a on meni prvo naumpadne sa scenom iz filma ”Ovo malo duše”, kada dedo Zaim Muzaferija objašnjava nastanak ljudskog roda, kako je Hava nagovorila Adema da bere jabuke, a dragi Bog im jedino to zabranio, ”pa se otada čovjek pati, živi i mre kao i svako drugo hajvanče”, što Sašu posebno razljuti… Taj životno-filmski muhabet ostat će zauvijek, kao i druge uloge koje je ostvario Saša Petrović. Njega je bivša Jugoslavija upoznala kao člana kultne sarajevske predstave ”Audicija”, što mu je otvorilo vrata i da igra u popularnom filmu sa tada najvećom yu zvijezdom, Lepom Brenom u filmu ”Hajde da se volimo”. Saša je dobio i nagradu ”Srce Sarajeva”, za glavnu ulogu u filmu ”Teško je biti fin” 2007. godine, što je vjerovatno bio i vrhunac njegove filmske karijere. Priznanje na Sarajevo Film Festivalu je bilo očekivano i dobrodošlo. Pored Petrovića, u filmu Srđana Vuletića ”glavnu sporednu ulogu” je odigrao jedan neobičan taksi, Renault Espace.

Kritika je govorila da Vuletićev film ima svojih dobrih i loših strana. O njemu je svojevremeno pisao i rahmetli Nisvet Džanko. Njega ljudi uglavnom znaju iz TV serijala Pozitivna geografija. Međutim, njegov talenat je bio vanserijski, jedinstven i autentičan do kosti. Džanko je puno veći od jednog TV serijala, kojeg je isto odlično vodio. Radio sam sa Nisvetom nekada u magazinu ”Dani”. Tekstovi koje je pisao za taj sedmičnjak su pravo blago. Znam da su ljudi posebno uživali u filmskoj kritici koju je objavljivao u rubrici kulture koja se zvala ”Opservatorij”. To su male minijature sarkastičnoga i inteligentnoga novinarstva. Prave majstorije. Znao je tako Džanko pisati najmanje o nekom filmu, a da o njemu kaže sve. Tako je pisao i o filmu ”Teško je biti fin”, a pri kraju tog teksta napisao je: ”Valjalo je tu novi model Renaulta dikretno provlačiti kroz sve atraktivne dijelove Sarajeva i ostati fin…” U filmu i jest fora da glavni lik pokušava promijeniti život, da spasi brak i porodicu, pa tako umjesto tradicionalnih Passata, Golfova, Škoda i Mercedesa, uzima novi Renault Espace da s njim taksira po Sarajevu.

Čudan automobil za taksi, malo je reć’. Scena u kojoj Emir Hadžihafizbegović, takstista Sejo, obučen u trenerku i uvijek spreman sa čitavim arsenalom omalovažavanja i podcjenjivanja, objašnjava da je to francusko auto teški krš i da nikada u njega ne bi sjeo, da je to ”Ajfelova kula”, da Francuzi navare gomilu željeza dignu u zrak i prodaju svijetu m… pod bubrege… je postala pravi viralni hit. ”Divi ti kola, buraz! Divi, bolan! Zavare kontejner na točkove i hajmo vozit’…”, poentira Hadžihafizbegović koji vozi bijelu Mečku i insistira isključivo na njemačkim automobilima. No, Saša Petrović je uporan u mijenjanju životnih navika, razbijanju mitova i taj Renault Espace simbolično je važan na tom putu. I možemo o filmu govoriti na ovaj ili onaj način, ali replike koje se i danas vrte po društvenim mrežama govore da Saša Petrović nije džaba taksirao, da je ostavio važan trag u filmskoj historiji ove zemlje i da mu treba odati poštovanje.

Saša je stanovao blizu redakcije u kojoj sam radio, ponekad bi se sreli i u prolazu pozdravili. Napustio nas je prerano, početkom 2023., u 61. godini. Par mjeseci kasnije na društvenim mrežama je objavljena i fotografija prve postave sarajevskog alternativnog rock benda SCH, a čiji je član bio i Saša Petrović. Grupu SCH osnovao je Senad Hadžimusić Teno. SCH je svoje uzore imao u Franku Zappi, Lou Reedu, engleskom post-punk bendu Gang of Four… Književnik i novinar, Semezdin Mehmedinović, zapisao je: “Evropa je u Americi prepoznala svoja subkulturna pretjerivanja, pritom ih mitologizirajući. To je kao da s Bosnom identificiramo SCH, što, nažalost nije tačno, jer se SCH ne može čuti – i nikada neće – u autobusu ‘Centrotransa’ na relaciji Sarajevo – Tuzla.” E da, SCH je za muzički mejnstrim ono što je Renault Espace za sarajevske taksiste. Taj auto da taksira po glavnom gradu Bosne i Hercegovine sam vidio jedino na filmu. I naravno da ga je morao voziti nekadašnji član čuvenog alternativnog benda, Saša Petrović.

Nedavno objavljeno

Related news